Cilj projekta je bio da se doprinese rekonstrukciji drumsko-železničke infrastrukture u Srbiji koja je oštećena ili uništena tokom prethodnog bombardovanja kroz izrdau idejnog projekta I tenderske dokumentacije za izgradnju novog Žeželjevog mosta.
EuropeAid/123989/D/SER/YU;
Ugovarač: Delegacija Evopske Unije u Crnoj Gori;
Trajanje projekta: 27 meseci;
Korisnik: Ministarstvo infrastrukture, Železnice Srbije, Putevi Srbije, Grad Novi Sad;
Institut
za istrazivanja i projektovanja u privredi je, u saradnji sa
italijanskim kompanijama Italferr i IRD Engineering, završio izradu
Idejnog projekata i tenderske dokumentacije za izgradnju drumsko-
železničkog mosta preko Dunava, u Novom Sadu, na mestu srušenog
Žeželjevog mosta.
Projekat
je bio izuzetno zahtevan i organizaciono i tehnički, ali je tim
stručnjaka angažovanih na realizaciji projekta sa uspehom rešavao sve
izazove posla. Višegodišnja saradnja internacionalnih i domaćih
strućnjaka bila je na visoko profesionalnom nivou i tim Instituta za
istraživanja i projektovanja u privredi je posebno ponosan što su rad i
zalaganje domaćih stručnjaka ocenjeni najvišim ocenama.
Most
se nalazi na Koridoru X i predstavlja objekat od vitralnog značaja za
efikasno odvijanje saobraćaja kako u Novom Sadu tako i celoj Srbiji.
Novi Žeželjev most biće izgrađen na prvobitnoj trasi i postojećem
centralnom temelju, biće dug 474 metra i sastojaće se od dva povezana
čelična luka od 180 i 220 metara. Prema idejnom projektu, širina mosta
biće 31,6 metara i imaće dva železnička koloseka, dve drumske trake i
dve pešačko-biciklističke staze. Idejno rešenje Žeželjevog mosta
Izgradnja mosta, ukupne vrednosti 60 mil EUR, finansiraće se iz delom iz
sredstava Evropske Unije (30 mil EUR), delom iz budžeta Vojvodine (20
mil EUR) i budžeta grada Novog Sada (10 mil EUR). U cilju konačne
realizacije predviđenog posla, 10. avgusta 2010. godine objavljen je
tender za izgradnju drumsko-železničkog mosta preko Dunava, u Novom
Sadu, na mestu srušenog Žeželjevog mosta kojim su predviđeni planiranje i
izgradnja novog Žeželjevog mosta i uklanjanje postojećeg privremenog
mosta.
Svrha ovog ugovora bila je da se Ministarstvu infrastrukture Srbije obezbedi sveobuhvatan Master plan transporta u skladu sa saobraćajnom politikom i da kao takav bude sredstvo za projektovanje i implementaciju transportnih šema koje bi zadovoljile potrebe svih vidova saobraćaja.
EuropeAid/125976/D/SER/YU;
Ugovarač: Delegacija Evopske Unije Srbiji;
Trajanje projekta: 16 meseci;
Korisnik: Putevi Srbije, Železnice Srbije, Direktorat civilnog vazduhoplovstva, Plovput, Ministarstvo infrastrukture;
Cilj projekta:
Generalni cilj Master plana transportaza Srbiju je da pruži doprinos u pogledu ostvarivanja većih, boljih ibezbednijih transportnih mreža koje će privući nova ulaganja u siromašnijeoblasti, poboljšati kvalitet života u tim oblastima i unaprediti trgovinu, kaoi da pruži doprinos u pogledu poboljšanja odnosa sa susednim zemljama.
Ugovorza izradu dokumenta je sklopljen sa Komisijom EvropskeDelegacije u Srbiji, a posao je poveren internacionalnom konzorcijumuItalferr (Italija), NEA (Holandija), Witteveen+Bos (Holadija) i Institut IIPP(Srbija).
Svrha:
Svrha ovog ugovora bila je da se Ministarstvuinfrastrukture obezbedi sveobuhvatan Master plan transporta u skladu sasaobraćajnom politikom i da kao takav bude sredstvo za projektovanje iimplementaciju transportnih šema koje bi zadovoljile potrebe svih vidova saobraćaja.
Masterplan transporta za Srbiju je usvojen u aprilu 2010. godine.
„Masterplan je ekonomski i tehnički opravdan, praktičan i sveobuhvatan, a njegovrezultat je investicioni program za sektor saobraćaja tokom perioda do2027.godine. Kao jedinom lokalnom partneru u internacionalnom konzorcijumu,koji je realizovao ovaj projekat, posebno nam je zadovoljstvo što je ekspertskitim Instituta za istraživanja i projektovanja u privredi doprineo definisanjudokumenta koji određuje ulaganja u putnu privredu, železnicu, rečni i vazdušnisaobraćaj u narednih 15 godina.“ – rekao je ministar za infrastrukturu SrbijeMilutin Mrkonjić na zvaničnoj prezentaciji Master plana transporta za Srbiju uPalati Srbije 20.06.2010. godine.
PrviMaster plan transporta za Srbiju predviđa 22,2 milijarde evra ulaganja ukompletnu putnu, železničku, vodnu i vazdušnu infrastrukturu do 2027. godine,sa završetkom autoputa Novi Sad - Horgoš na Koridoru 10 do kraja godine kaoprioritetom. Od ukupno 33 projekta, prvih pet prioritetnih su: izgradnjaautoputeva Novi Sad - Horgoš, Pojate - Preljina i Kragujevac - Batočina, zatimmodernizacija Aerodroma u Beogradu i Nišu i izgradnja železničke pruge StaraPazova - Subotica, rečeno je na predastavljanju Master plana. Projekti će bitifinansirani iz pretpristupnih i pristupnih evropskih fondova, kreditimainvesticionih banaka i sredstvima iz budžeta Srbije.
"Ovoje prvi put da Srbija ima viziju. Danas uz punu podršku EU, znamo šta treba dauradimo i šta ćemo da radimo da bi Srbija postala punopravan član EU u oblastisaobraćaja i transporta", rekao je ministar Mrkonjić. On je predočio da jeisplanirano da se do 2027. godine u infrastrukturu uloži oko 22,5 milijardeevra, a uzevši u obzir da je BDP Srbije oko 40 milijardi evra, uz privrednirast od dva do tri odsto, trebalo bi da se izdvaja bar 1,5 do dve milijardegodišnje.
Intervju ministra Milutina Mrkonjića
ŠefDelegacije
EU u Srbiji Vensan Dežer je izjavio da će uspešna realizacija
Masterplana transporta u naredne dve decenije napraviti Srbiju jednom od
glavniharterija evropskog saobraćaja. Važnost tog dokumenta nije samo
nacionalna, većje bitna za regionalnu perspektivu, Jugoistočnu Evropu i
EU, istakao je Dežer.Prema njegovim rečima, Master plan transporta će
biti vodič za investitore, jerće im omogućiti predvidivost u Srbiji,
kojoj su za ekonomski razvoj neophodnedirektne investicije. Kao dodatni
korak očekuje se osnaživanje regionalnesaradnje u oblasti transporta i
korak po korak uključenje Srbije u evropskusaobraćajnu porodicu, dodao
je Dežer. Geografskim položaj Srbije zahtevamodernizaciju svih njenih
saobraćajnih koridora, jer kao raskrsnica puteva itranzit za građane EU,
iz Mađarske, Bugarske, Rumunije, Grčke, donosi dobrobitza sve građane i
Srbije i EU. Prema rečima Dežera, Master plan ima dvascenarija
minimalni, koji predviđa izdvajanje 7,5 milijardi evra i razvojni,koji
je optimističniji i skuplji, obuhvata 22 milijarde, odnosno 1,3
milijardeevra godišnje. Dežer je na kraju prezentacije izrazio optimizam
da će se prekraja svog četvorogidišnjeg mandata kroz celu Srbiju voziti
autoputem i brzimvozom. Prezentaciji Master plana u Palati Srbija,
prisustvovali su ipotpredsednici Vlade Jovan Krkobabić i Ivica Dačić,
ministri Žarko Obradović iPetar Škundrić, direktorka Vladine kancelarije
za evropske integracije MilicaDelević, predstavnici Svetske banke i
Evropske banke za obnovu i razvoj, kao ibrojne diplomate.
Institut za istraživanja i projektovanja u privredi uspešno posluje od 2002. godine zahvaljujućijedinstvenom
timu visoko motivisanih stručnjaka, koji korisnicima svojih usluganude
savremena rešenja iz oblasti poslovnog i inženjerskog
konsaltinga.Pažljivo birajući svoje saradnike i brinući o njihovom
napretku godinamaunazad, Institut iipp je stekao uged i poverenje kod
velikog dela šire stručnejavnosti. Zahvaljujući tome značajnu podršku u
radu su pružili uvaženiprofesori, doktori nauka, predavači i inženjeri,
koji su svojim bogatim iskustvom izgradili vodeću reputacijuu zemlji i
regionu.
Ciljevi projekta:
Doprineti ekonomskom rastu u Crnoj Gori poboljšavajući efikasnost, efektivnost i sigurnost njenih saobraćajnih resursa (objekata) i usluga. Obezbeditii katalizator za privlačenje kredita Međunarodnih finansijskih institucija i drugih investicija u transportni sektor.
Svrha:
Kako bi se olakšala priprema za investiranje i učešće IFI bilo je potrebno elaborirati tehničku dokumentaciju za odabrane projekte koji su nacionalno strateški važni, a u skladu sa prioritetima definisanim u okviru REBIS-a i Strategije razvoja saobraćaja. Budući da je razvoj železničkog saobraćajnog sistema takođe prioritet Vlade Crne Gore, ona je trenutno u bilateralnim pregovorima sa potecijalnim donorima kako bi obezbedila sredstva za železničku infrastrukturu.
Planirani rezultati:
Ovaj projekat odnosi se na pripremu detaljnih projekata za rehabilitaciju trase dve sekcije železničke linije Bar - Vrbnica (granica sa Srbijom), sanaciju tunela i realizaciju elektrotehničkih projekata.
Staviti sliku 0.1.1 iz priloga tako da zauzme širinu stranice.
Ostvareni rezultati:
1- GLAVNI PROJEKAT REHABILITACIJE TRASE
Deo 1: Kolašin - Podgorica (km 340+991,60 - km 404+418,20)
1/1 Deonica: Kolašin- Kos 1 i stanica Kos (km 340+991,60 - km 351+685,13)
1/2 Deonica: Kos - Trebešnica i stanica Trebešnica (km 351+685,13 - km 359+249,26)
1/3 Deonica: Trebešnica - Lutovo i stanica Lutovo (km 359+249,26 - km 369+983,98)
1/4 Deonica: Lutovo-Bratonožići i stanica Bratonožići(km 369+983,98 - km 379+527,02)
1/5 Deonica: Bratonožići - Bioče i stanica Bioče (km 379+527,02 - km 389+940,80)
1/6 Deonica: Bioče - Podgorica (km 389+940,80 - km 404+418,20)
Deo 2: Podgorica - Bar (km 404+418,20 - km 455+542,78)
2/1 Deonica: stanica Podgorica (km 404+418,20 - km 405+900,00)
2/2 Deonica: Podgorica - Golubovci i stanica Golubovci (km 405+900,00 - km 416+249,68)
2/3 Deonica: Golubovci - Zeta i stanica Zeta (km 416+249,68 - km 424+800,00)
2/4 Deonica: Zeta - Virpazar i stanica Virpazar (km 424+800,00 - km 434+504,96)
2/5 Deonica: Virpazar - Sutomore i stanica Sutomore (km 434+504,96 - km 446+418,44)
2/6 Deonica: Sutomore - Bar (km 446+418,44 - km 454+269,91)
2/7 Deonica: stanica Bar (km 454+269,91 - km 455+542,78)
2 - SANACIJA TUNELA
Glavni projekat sanacije tunela 190
Glavni projekat sanacije tunela 193
Glavni projekat sanacije tunela 205
Glavni projekat sanacije tunela 206
3 - ELEKTROTEHNIČKI PROJEKTI
Telekomunikaciona oprema, sistem GSM-R
Sistemi električne vuče - sistem daljinskog upravljanja i kontrole (SCADA) za instalaciju električne vuče
Zamena postojećih napojnih podstanica za signalizaciju i telekomunikaciju
Putni prelaz u Šušnju
Zamena električnih kola u stanicama
Informacioni sistem za putnike u 6 stanica
Zahtev za implementaciju ISO standarda
Zahtev za obučavanje zaposlenih - profesionalna edukacija
Zahtev za usluge vezane za projekte
Naručivanje monografije